the one and only läsarN

Det var ett tag sedan jag skrev här. Hela min skoltid på gymnasiet för att vara mer exakt! Fy skäms på Lisa. Kan dra till med en lögn och säga att jag inte har haft tid, men istället ska jag berätta the truth. Jag har inte riktigt vetat vad jag ska skriva. Fick ju värsta suget att börja blogga i sommras, beror till största del på att jag var rastlös då!, men nu har det bara svalnat. Kan dock göra en uppoffring bara för dig! You know who you are…

Vad har då hänt i Lisas värld sedan senaste inlägget….klassen har börjat komma överens jättebra! Efter lekarna som tillslut kom, ca två veckor för sent, kan vi nu skratta och skojja med varandra. Det är fortfarande lite stelt i vissa stunder och inte lika casual att prata med alla. Vi har våra grupperingar, men det ska jag och Sofia försöka ändra på! Än så länge har vår plan fungerat sådär, men we’ll get there!

När det gäller fritidsfronten kan jag ta och berätta att dansen har börjat. Både street och dancehall, dock var dancehallen inställd igår.. Så mycket övrig fritid har jag inte massor av. Efter skolan är man rätt sliten och vill egentligen bara krypa ihop till en boll under täcket och sova, men det är ju såklart en massa matte som måste göras (så går det om man har lektioner 4 ggr i veckan och läser matte 1C). När man väl är klar med allt som måste göras står klockan på middag och sen blir det datorn och tillsist sängen. Vännerna får man alltså träffa på helgerna, då det står kvalitetstid på schemat!

I överlag rullar allting på finfint! Kommer väldigt bra överens med tjejerna i klassen, och även med vissa av killarna (de som inte är asociala). Ville till en början byta klass, men ångrade mig när vi hade aktivitetsdag med parallelklassen, haha.

Ha det gött nu Nelli, så hörs vi strax!

Kommentera

