excuse moi

Jag ber om ursäkt för min absense, men jag har inte kommit på något att skriva om. Eller egentligen har jag det, men det har bara något med The Scripts nya album att göra. Vilket jag har tjatat om nog enligt mig. Nu, idag, för ungefär 1 minut sen kom jag på att jag kan skriva om några saker som jag har tänkt på väldigt mycket på sistone.

1. En kilometer är aldrig en kilometer
Detta fick jag förklarat för mig av min vikarie mattelärare, som ser ut som Ove Sundberg, förra veckan. Jag frågade om det här med avrundning och dess regler. Gällande siffra och annat bullshit som man ska pränta in i hjärnan för att ”det bara är så”. Jag frågade bara, kan vara bra att inflika, om avrundningsreglerna för just den uppgift jag höll på med at the moment, men Ove, lärarn som egentligen heter Per, började då förklara för mig följade: ”Tio bilar är ju alltid tio bilar, går inte att avrunda. Men om du till exempel ska mäta 1 km, då kan du aldrig vara riktigt säker på att det är 1 km. Däcken på bilen kan vara slitna och det kan mätas fel. 1 km kan i värsta fall egentligen vara 0,5 km eller 1,49 km.” Efter att han sa detta zonade jag ut och bara satt där helt mindfucked, och tänkte bara ”my whole life is a lie!”. På grund av denna facinerade upptäckt kunde jag tyvärr inte fokusera mer på vad han sa och fick fel på uppgiften jag höll på med.
Om du har lyckats läsa igenom detta utan att tröttna: yäääy! Om inte så läser du antagligen inte detta och jag kan då säga: fuck you! Utan att oroa mig för mycket på the circumstances.

2. Det är väldigt konstigt att vi äter i ett rum, på en platt sak med hjälp av en vass sak och en spetsig sak
Denna realisation fick jag i matsalen igår, då Kattegatts matsal var full av hungriga elever.
Om man tänker på det så är det faktiskt en väldigt underlig sak. Här sitter vi och äter i ett rum, speciellt byggt för att vi ska äta i det, och ja, äter. Med hjälp av de platta sakerna, som vi kallar tallrikar, de vassa sakerna vi håller i handen för att dela ”födan”, som kallas kniv, och den där spetsiga saken som inte riktig går att förklara, även kallad gaffel. Det är ganska konstigt!! 

3.Jag tänker väldigt mycket på underliga saker som man egentligen inte bör tänka på
De två ovanstående punkterna är bara två av många underliga och konstiga saker som jag brukar tänkta på ibland, såsom vindar, wifi, träd, Gud?, eld etc. The list can go on and on! Jag lägger, som ni kanske märkt, väldigt mycket tid på dessa väldigt intressanta tankeämnena. Lite förmycket tid enligt mina kära vänner. Men what ever! Couldn’t care less. Jag får tänka på vad jag vill och när jag vill. Because this is a free country! Herregud vad cheesy det blev. Jag låter som värsta amerikanen! NOT GOOD!

Back to the subject. Jag är sammanfattningsvis väldigt tankspridd och har svårt att hålla mig till ämnet. Därför vill jag säga tack till just dig, för att du tog till dig tiden att läsa hela detta inlägg! Och även till dig som bara läste halva!

peace

One thought on “excuse moi

Kommentera

