wonderbar musik

Har hittat helt underbar musik de senaste veckorna, och tänkte vara snäll och dela det med er! DE NADA..

Först har vi Anna Sun med Walk the Moon. Hittade den via en youtube annons, så de har faktiskt någon nytta. Det är en sådan låt som passar in i genren(ja, uttala det som det stavas) färdmusik och är även lite The Ark-ig. Musikvideon till låten är jättebra den med, lite lagom hipster med alla indianer(haha). De har gjort så där ascoolt att de inte har klippt i något under halva videon, utan att allt är filmat i ett och samma. AMAZIING!

Nästa låt är Overjoyed av Bastille. Lyssnade på den akustiska versionen först och blev helt såld. De är brittiska, såklart, är bara allmänt coola. Sångarens hår är helt oslagbart(you’ll see)! Efter du lyssnat på denna ska du lyssna på den riktiga versionen och bara njuta!

Tredje låten hittade jag med hjälp av en av min boyz. Niall(eller om det var Zayn) gjorde en radio sak i veckan och skulle välja låtar, och denna låten var med på den listan. Den heter Bloodshake och framförs av Peace(peace yoyoyo). Det är en sådan låt som jag lyssnar på bussen varje morgon och vill inte att den ska ta slut, typ. Videon är dock väldigt weird. De ser ju, ursäkta uttrycket, förjävliga ut, hahaha. Sångarens hår….Bakgrunden….Kappan…

Something Good med Alt-J är den fjärde låten. Alt-J har funnits i mitt hjärta(herre, vad cheesy) sedan Way Out West där de spelade, dock på Stay Out West. Breezeblocks med dem är amazing, och Tessellate är mmm! Först när jag lyssnade på låten var jag lite njaa, men så brukar det vara med Alt-J, men man måste ge det en chans. Introt till låten är jättebra, men sen blir man lite skeptisk när han börjar sjunga. Man måste dock som sagt ge det en chans, för när bryggan/refrängen kommer är man(jag i alla fall) såld. Piano solot som kommer sen är, även det, underbart. Jag vet inte, men låten är på något sätt lite sommrig(?).

Den sista låten är allt annat än ny, jag vet, men den är ju såååå bra! Mr. Brightside med The Killers kommer alltid vara en favorit, även om jag, varje gång jag hör introt, rent reflexmässigt sträcker mig efter mobilen eftersom jag en gång hade den som ringsingnal. Det är en sådan låt som, när man har den på högsta volym, bara skakar loss till, typ. Jag vill bara springa runt, spela luft gitarr och sing my lungs out varje gång jag hör den.

Förhoppningsvis hittade ni något ni tyckte om, och om inte är det your loss!

Kommentera

