tandställning

För er som inte vet så hade jag tandställning i ungefär 1 och ett halv år. Den är dock borta nu, tog av den för ca ett år sedan. Tyvärr är det så att när jag tog bort min tandställning fick jag någon annan sorts tandställning innanför tänderna på nedre raden, varför har jag ingen aning om, och även en sorts skena som jag skulle ha daglingen, tillslut bara på natten, i munnen. Det där med skenan sket jag i ganska så omdelbart, kom inte ihåg det och det såg även väldigt konsigt och fult ut. Tandställningen, den jag fick efteråt, fick dock sitta kvar efter instruktionen: ”Den ska du ha kvar tills den åker av, av sig själv. Vilket brukar vara upp till fem år.” Nu sitter jag är dock, men en sorts tråd i munnen som har åkt av från tandställningen.Bra planerat där tandis, bra!

Jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till, ska jag ringa mami/papi och be dem ringa tandläkaren eller ska jag bara skita i det. Hur som helt kan jag nu inte äta, pga att det fastnar och det känns som om den åker av mer. FML!

Kommentera

