renässansen here i come

varför i, ursäkta språket, helvete ska jag kunna sammanfatta renässansen?!? Det var för mer än 300 år sedan, och därför lite B, haha, om du frågar mig. Hade man inte kunnat strunta i ämnet Historia totalt? ”Nej, men det är bra att kunna så att det inte sker igen!” blahblahblah… Är så trött på det argumentet. Okej, fine! Vi ska inte göra det igen, såsom olika krig etc., men måste vi verkligen veta allt i detalj? Lyckligtvis kommer jag bara läsa Historia, och även Samhäll, denna terminen och lite in på nästa, sedan är jag fri från SO tills 3:an då jag kommer läsa Religion, ett ämne som är lite mer acceptabelt. Jag får väll helt enkelt hålla ut tills dess, men som sagt tycker jag att det är väääääldigt onödigt!

Kommentera

