one out of many

För dig som har känt mig länge så vet du att jag har haft ett x-antal bloggar genom åren. Jag tror det började med lisathebest.blogg.se, och som man kan förstå från bara namnet gick jag i sexan/sjuan under denna tiden och trodde att hela världen ville veta vad jag gjorde. Men så var inte fallet och när jag tillslut insåg efter ett år av bloggande att mitt läsarantal inte skulle öka från de ynka tre jag hade lade jag ner bloggen. Men eftersom jag alltid har haft ett behov av att skriva av mig någonstans skapade jag en till ganska så snart därefter. lisastinajosefinagustafsson.blogg.se. Där fick jag fler läsare, men kan dock inte skryta med att det var någon som läste den som jag INTE kände… Den bloggen lade jag snart ner med. Efter den kom det massor såsom, minfotodag, gustafssonlisa, lifeaslisa och andra lite mer hipster bloggar som jag inte kommer ens nämna namnet på då jag inte är helt säker på om jag har raderat dem.

Efter att inte haft en blogg på mer än ett år, så fick jag som sagt ett väldigt sug i somras att börja igen, detta troligtvis för att jag hade vääääldigt mycket fritid då. Mitt förflutna med bloggar har ju varit sådär och denna gången ville jag ha en ny start. Tänkte planera lite mer, tänka på vad jag lägger ut etc. Från början visste ingen om att jag bloggade, vilket var ganska skönt, men det blev snart lite tröttsamt och jag nämnde det snart för en kompis. Jag har även länkat den nångång på min Facebook när jag lagt ut en video, vilket jag faktiskt ångrar lite. Visst det är kul att vissa av mina Facebook vänner kollar min blogg och får reda på vad jag gör, men vissa av dem vill jag inte ska se min blogg. Efter allt det här länkandes har jag fått mer läsare per dag och har fått press på mig, eftersom jag måste imponera och göra folk nöjda hela tiden, och inte riktigt vågat skriva om saker som jag egentligen vill skriva om. <— anledningen till varför jag inte har bloggat på evigheter. Men nu tänkte jag faktiskt skita i det och skriva om vad jag vill och hur jag vill, lägga upp vad jag vill och framförallt så ska jag inte behöva känna mig dum för att jag inte bloggar något, för det är som sagt min blogg och jag uppdaterar den är jag vill.

Ursäktar detta inlägget, och om du nu inte vill fortsätta följa den så behöver du inte.

PEACE

Kommentera

