najsnajsnajsnajsnajs

Snön är här! och jag halkade nästan på övergångsstället pålägg till skolan imorse….JIPPI!!

Under matten, som var vår sista lektion, konstaterade alla ”jävlar vad det snöar nu!”. De som skulle åka moppe, cykla(galning) och även dem som skulle gå blev väll inte så himla glada. Jag däremot som blir som en liten femåring igen så fort det kommer snö tyckte att det var rena lyxen att få gå i snön! Jag tog följe med Elin, Filip och Jonas, och tillsammans med dem blev en gångfärd, som vanligtvis tar runt sju minuter, ca 20 minuter lång. Efter många skratt, ett x-antal snöbollar och några uppknutna skor var vi tillslut framme i staden. Eftersom färden till staden tog såpass lång tid behövde jag inte vänta så länge på bussen, woopwoop! Väl hemma väntade en skolkatalog på mig i brevlådan och vipps så var dagen fulländad.

Nu, efter en halvtimmes bläddrande i katalogen och lite föda, har jag tagit på mig myssockarna, mysfilten, tänt mysbelysningen och ska förhoppningsvis hitta en myysig bok. Myyyys! (mahahahahaha, hoppas ni fattar att jag är en aning ironisk!(nu gör ni det iaf))

Kommentera

