missuppfattningar och djupfrysta fötter

Som alla vet är det snö på marken och väldigt kallt ute, svårt att undgå om jag ska vara ärlig. Hur kommer det sig ändå att jag har gått i mina converse hela vecka, upp rullade jeans i onsdags och för att inte tala om igår då jag hade på mig ett par korta träningsbyxor när jag gick till skolan i 14 minusgrader! PUCKO! 

Om du undrar varför jag har gjort detta så är det för att jag har missuppfattat vädret och årstider i allmänhet helt och hållet. Jag tänkte att när julen var slut, ja då var vinter slut också, men så var inte fallet. Jag insåg inte förrens i eftermiddags att vinter inte är slut förrän i slutet av mars, MARS! Det är ca. 3 månader dit. Hur idiotisk kan man vara som tror att våren kommer så fort ett nytt år börjar. Bara för att man skymta gräs ett tag i mellandagarna betyder inte det att våren är här Lisa! Och pågrund av mina klantigheter har jag nu, som sagt, nästan förfrusit varje dag. Om det inte är för att jag har T-shirt på mig i skolan(pucko,pucko,pucko) så är det för att jag inte tog på mig halsduken. Och eftersom jag antagligen bryr mig mer om hur jag ser ut än om min hälsa, så har jag frusit såpass mycket om fötterna varje dag att jag nästan har fått amputera bort dem.

Jag har nu kommit till insikt och tagit mitt förnuft till fånga och faktiskt insett att det ÄR kallt ute, och att våren inte kommer förrän om cirkus 2 månader. Jag kommer därför åter-inviga mina vinterskor på måndag och kanske tillochmed slå till med ett par strumpbyxor under jeansen. Varför inte ta på mig ett par raggsockar också? Vadsomhelst för att bli varm i alla fall, för jag tänker banne mig inte bli förskyld eller få möjliga köld skador!

Kommentera

