alex turner


Killen som är sångare, gitarrist och låtskrivare i Arctic Monkeys. Killen vars raspiga, indieröst  får min själ att smälta. Killen som gör underbart bra låtar med ett klassiskt brittiskt sound. Killen som jag ska dela med mig av nu.

Denna låten var den första låten jag lyssnade på. Och den enda anledningen till det var för att den var topp ett på hans spotify profil. Loser-Lisa, jag vet!

Tillbaka till låten, så tycker jag att den är helt magisk. Den har,som sagt, det där gamla brittiska soundet, som alltid går hem(i alla fall hos mig). Hans röst är även den helt fucking underbar! Den raspiga rösten blir som guld i mina öron. Låten förövrigt med i filmen Submarine, som jag så jättegärna vill se, men inte har fått tid till.

mer musik imorgon?
peace out broders!

Kommentera

